+45 70 22 72 52 info@handicruise.dk

Praktisk info

Vilkår og betingelser

1

Bestilling og betaling

Bestilling af krydstogt:
Kontakt vores bookingafdeling på telefon 70 22 72 52 for at bestille et cruise. Du kan også bestille på www.handicruise.dk.

Depositum:
Aftale om køb er bindende for begge parter, når depositum er rettidigt modtaget. Samtidig med tilmeldingen indbetales et  depositum på minimum kr. 4.000,- pr. person med mindre andet er oplyst. Depositum kan ikke refunderes. Er depositum ikke indbetalt jf. betalingsfristen, så bortfalder aftalen automatisk. Såfremt bestillingen foretages indenfor 90 dage før afrejse, så skal rejsens fulde beløb betales.Ved indbetaling af depositum accepterer man tilbuddets vilkår og rejsebetingelser på www.handicruise.dk.

Restbetaling:
Restbeløbet skal være indbetalt senest 90 dage før afrejsedagen med mindre andet er anført. Er restbetalingen ikke indbetalt til tiden, så bortfalder aftalen uden tilbagebetaling af depositum. Rejseplan og øvrige rejsedokumenter bliver fremsendt senest ca. 14 dage før afrejsen.

Prisændringer efter aftalens indgåelse:
Priser er baseret på de pr. dags dato gældende afgifter, tariffer og valutakurser. HandiCruise tager forbehold for prisstigninger/fald p.g.a. ændringer i valutakurser, transportomkostninger, herunder brændstofpriser, skatter, afgifter eller gebyrer for visse tjenesteydelser, såsom lufthavns-, landings- og startafgifter eller lignende.

En prisforhøjelse skal varsles snarest muligt, senest 20 dage før afrejse og må ikke overstige 10% af rejsens pris. I modsat fald kan kunden omkostningsfrit afbestille rejsen. Det er dog en betingelse, at annulleringen meddeles HandiCruise umiddelbart efter, at kunden er blevet underrettet om prisforhøjelsen. Ved prisfald vil kunden blive informeret snarest herom.

Prisfald inden for 20 dage før afrejse vil ikke blive refunderet. Hvis indenlandske skatter eller afgifter til det offentlige nedsættes eller bortfalder med virkning inden afrejsedagen er HandiCruise dog forpligtet til, at godtgøre den rejsende beløbet, såfremt det overstiger kr. 100.

2

Hvad er inkluderet i prisen ?

De fleste af de priser, der er opgivet på handicruise.dk, gælder pr. person i DKK, når to personer deler den rimeligste kahytskategori. Følgende er som hovedregel inkluderet i cruiseprisen: kahytter, alle måltider, underholdning og de fleste aktiviteter ombord, drikkepenge til kahytter og restaurantpersonalet,skatter og afgifter, fakturagebyr (DKK 250,- pr. bestilling), samt pakkerejsegebyr (DKK 46,- pr. person)

For visse aktiviteter kan der opkræves et tillæg til prisen. Medmindre andet er aftalt, er følgende ikke inkluderet i prisen: Fly til- og fra rejsemålet, udflugter, måltider i specialrestauranter og personlige udgifter (f.eks. drikkevarer, tøjvask, sundheds- og skønhedspleje, telefonsamtaler, internet, osv.), hotelophold og måltider på land, transport (medmindre andet er angivet), rejseforsikring og alt andet, der ikke udtrykkeligt er angivet som inkluderet i prisen.

3

Rabatter og tilbud

Vi tilstræber altid, at tilbuddene udarbejdes efter de mest optimale tilbud og rabatter der er tilgængelige for det danske marked og  gældende på bestillingstidspunktet. Bemærk der kan være enkelte rabatter, der ikke kan kombineres med andre rabatordninger.

4

Ændringer i bestillingen.

Der er et gebyr på DKK 150,- pr. ændring, såfremt der ønskes ændringer eller tilføjelser i bestillingen. 

Der er særskilte gebyrer ved navneændring på bestillingen/billetten, hvor rederiernes og flyselskaber regler for navneændring er gældende. Dertil skal altid tillægges vores gebyr for ændringer.

5

Afbestilling af rejsen

Medmindre andet er oplyst i tilbuddet, så gælder følgende afbestillingsregler:

  • Ved +90 dage før afrejsen: Rejsens pris refunderes ex. indbetalt depositum, skatter og gebyrer.
  • Fra  89 dage til og med 75 dage før afrejse refunderes 75% af rejsens pris ex. skatter og gebyrer.
  • Fra 74 dage til og med 61 dage før afrejse: refunderes 50% af rejsens pris ex. skatter og gebyrer.
  • Fra  dage 60 til og med 31 dage før afrejse: refunderes 25% af rejsens pris ex. skatter og gebyrer.
  • Fra 30 dage og indtil afrejse: Der refunderes intet beløb.

Såfremt depositum i procent af rejsen overstiger den procentsats der skal refunderes ved afbestilling jf. ovenstående, så har den indbetalte procentsats af rejsen der udgør depositum forrang for hvad der refunderes. Eks. man har betalt 30% i depositum af rejsen og annullerer 79 dage før afrejse, så refunderes kun 70% af rejsens pris ex. skatter og gebyrer istedet for 75% af rejsens pris.

6

Forsikringer

Afbestillingsforsikring ved akut sygdom
Med en Europæiske Rejseforsikring sygdomsafbestillingforsikring er man dækket ved aflysning af sin rejse på grund af akut sygdom og andet. Læs om afbestillingsforsikring på www.europaeiske.dk. Du kan få alle indbetalte beløb retur med undtagelse af prisen på afbestillingsforsikringen samt evt. afholdte udgifter til visering, koncertbilletter o.lign. som ikke kan refunderes. Forudsætningen er, at HandiCruise modtager besked om afbestilling inden afrejsen og senest 14 dage efter modtager lægeerklæring/dødsattest. Udgiften til lægeerklæring betales af gæsten. Europæiske Rejseforsikring vurderer afbestillingen i hver enkelt tilfælde og i samråd med evt. egen læges lægeerklæring. Indsendes lægeerklæring ikke eller skyldes  afbestillingen andre årsager, træder de normale afbestillingsregler i kraft, uanset årsag til afbestilling. Bemærk: Afbestillingsforsikring skal købes sammen med rejsen og kan ikke fortrydes, da den træder i kraft fra bestillingsdagen og frem til afrejsedagen. Vi skal have alle navne for, at afbestillingsforsikringen er gyldig.

Rejseforsikring eller en EU-rejseforsikring
Det anbefales at tegne en rejseforsikring som bl.a. dækker omkostninger ved ulykke, død, behandling af sygdom, hjemtransport samt tab eller beskadigelse af bagage. Oplysning og vejledning herom fås hos HandiCruise. Læs mere om rejseforsikringer på www.europaeiske.dk

7

Praktisk info for dårligt gående og kørestolsbrugere

Betingelse for, at rejse med HandiCruise:
Det er en betingelse for at deltage i HandiCruise’s rejser, at man er 100% selvhjulpen eller har sin egen hjælper med, hvis man ikke kan klare sig selv. Kan man ikke dette, så skal man gøre HandiCruise opmærksom på det ved bestillingen. Vi samarbejder med POWERCARE der tilbyder rejseledsagelse.

Kahytterne:
Kahytterne er særligt indrettede til kørestolsbrugere med bredere døre og kørestolstilpassede badeværelser, hvor der er greb ved toilet og roll-in shower. På mange af skibene er der som standard vægmonteret badestol.

Hjælpemidler:
Det er ikke muligt, at skaffe el-seng og lift på alle krydstogter, så der skal foretages en individuel forespørgsel på de ønskede hjælpemidler i tilbudsfasen inden vi kan bekræfte bestillingen endeligt. Det er altid muligt, at bestille badestol.

Handicapassistance i lufthavnen:
Alle vores rejser er inkluderet handicapassistance i lufthavnene.

Transfer fra lufthavn til skib/hotel:
Vores transfer foregår i kørestolsvenlige køretøjer.

Type af hoteller:
Der benyttes kun hoteller med kørestolsvenlige værelser ved booking af hotel før og/eller efter krydstogtet. Hotellerne er typisk i kategori af min. 3 stjerner.

8

Gæster med andre behov og graviditet

Dialyse
Gæster, som har behov for konstant ambulerende peritonealdialyse, er velkomne om bord på alle vores krydstogter. Personalet har imidlertid ikke mulighed for at assistere ved eller administrere hæmodialysebehandling. Gæster, som har brug for peritonealdialyse skal kontakte os på 70 22 72 52 for yderligere information.

Ilt
Alle typer ilt er tilladt på vores krydstogter. Vi skal informeres om mængde og type. Hvert skib har sin egen opbevaringspolitik, men du vil få mulighed for at opbevare nogle af tankene i kahytten.

Graviditet
Er du gravid, kan du rejse på krydstogt frem til, du er i uge 24 af svangerskabet. Er du gået ind i uge 24, kan du desværre ikke deltage i vores krydstogter. Du skal medbringe en lægeerklæring på engelsk, hvor lægen oplyser om, hvor langt du er henne, samt at du er i god form, og der ikke er nogen høj risiko ved svangerskabet.

9

Pas, visum, vaccinationer m.m.

Pas skal medbringes på alle rejser til udlandet. Passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst. Har du ikke almindeligt dansk pas, så skal dette oplyses til HandiCruise ved bestillingen. Rejsende uden almindelig dansk pas har selv ansvar for, at de konsekvenser manglende indrejsedokumenter, visum m.m. måtte medføre. 

Det er dit eget ansvar, at ansøge visa m.m. til lande, hvor dette er relevant. HandiCruise bistår gerne med vejledning til ansøgninger. 

10

Aldersbegrænsninger

Spædbørn skal være mindst 6 måneder for at kunne rejse. På ruter som f.eks. transatlantiske, Hawaii og visse andre sejladser skal spædbørn være mindst 12 måneder for at kunne rejse med. Det samme gælder, hvis sejlruten kræver tre eller flere sammenhængende sødage. Alderen regnes fra krydstogtets første dag. Ved krydstogter i Europa, Asien, Australien og Sydamerika kan ingen personer under 18 år rejse med eller have egen kahyt uden at være ledsaget af forældre/værger eller anden person, der er fyldt 18 år. Hvis gæster under 18 år rejser med forældre/værger, skal de have kahyt ved siden af eller lige over for hinanden.

På vores krydstogter i Nordamerika gælder tilsvarende regler, men her er aldersgrænsen 21 år. Alle mindreårige, der er 17 år eller yngre ved rejsens begyndelse og ikke ledsages af mindst en af sine forældre/værger, vil kun få mulighed for at gå ombord på skibet og gennemføre krydstogtet, hvis han/hun er ledsaget af en eller flere personer over 21 år (gælder for Nordamerika) eller 18 år (gælder for Europa, Asien, Australien og Sydamerika), som har fået tilladelse fra en af den mindreåriges forældre/værger til at ledsage den mindreårige (se punkt 7 for nærmere detaljer og nødvendig dokumentation).

Hvis en skriftlig tilladelse ikke kan fremlægges, vil den/de mindreårige ikke få mulighed for at gå ombord på skibet eller gennemføre krydstogtett. Vi er ikke ansvarlige for og giver ingen kompensation for eventuelle omkostninger, udgifter eller tab, der kan pålægges den mindreårige, den eller de personer, der betaler for krydstogtet (hvis dette ikke er den mindreårige selv), eller andre personer, som rejser sammen med den mindreårige, og som bestemmer sig for ikke at gennemføre krydstogtett, når der ikke kan fremvises en skriftlig tilladelse som beskrevet ovenfor. Gifte par med en minimumsalder på 18 år kan bestille individuel kahyt (vielsesattest skal fremvises ved bestilling), når en af dem er fyldt 21 år ved afrejse.

11

Ansvar

Kundens ansvar:
Det er altid kundens eget ansvar, at være i besiddelse af et gyldigt pas, visum, vaccinationer og øvrige rejsedokumenter der er nødvendige for, at gennemføre rejsen. Det er også kundens ansvar, at kontrollere alle rejsedokumenter når disse modtages for, at sikre at alle data er korrekte (navne, fødselsdatoer, datoer, bestilte hjælpemidler etc.). For- og efternavne skal altid være stavet som i pas, da det ellers kan føre til afvisning for adgang til flyet. Kunden skal inden afrejse have oplyst alle mål på hjælpemidler (længde x bredde x højde og vægt. Ved el-hjælpemidler skal type batteri og model oplyses), da det også kan medføre afvisning til adgang til flyet, hvis dette ikke er oplyst til flyselskabet.

Rejsebureauets ansvar:
HandiCruise påtager sig udelukkende ansvar i henhold til “Lov om Pakkerejser“. Klager der ikke kan afgøres imellem HandiCruise og kunden skal viderebehandles i Pakkerejse-Ankenævnet, hvis afgørelse HandiCruise som udgangspunkt vil følge. Klager der ikke kan afgøres i Pakkerejse-Ankenævnet skal afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.

På vores website bruges cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du cookiepolitikken.
Ok(Se privatlivspolitikken i menuen).

GDPR